Totul despre detoxifierea organismului după Sărbători

Totul despre detoxifierea organismului după Sărbători

Sărbătorile de sfârșit de an au însemnat, pentru mulți dintre noi, o perioadă plină de excese alimentare, în care am consumat preparate tradiționale mâncate în cantități care afectează digestia, silueta și starea de sănătate per ansamblu. Nutriționistul Gianluca Mech ne dezvăluie cum ne detoxifiem natural organismul după excesele alimentare din această perioadă.

„Detoxifierea se referă la pașii pe care organismul îi face pentru a descompune, metaboliza și elimina substanțele nocive. Aceste substanțe pot proveni din surse externe, cum ar fi alimente, băuturi, medicamente și produse de îngrijire a pielii. Sau surse interne, cum ar fi hormonii și procesele de descompunere a proteinelor. Când ne gândim la detoxifiere, cei mai mulți dintre noi se gândesc la ficat, deoarece este principalul organ de detoxifiere. Totuși, mai există încă 4 organe care au un rol la fel de important în menținerea sănătății corpului: plămânii, rinichii, intestinul gros și pielea”, explică nutriționistul Gianluca Mech.

Metode de detoxifiere

„Există multe moduri diferite de a face o detoxifiere a organismului. Iată în continuare câteva îndrumări simple, ușor de urmat, pentru o detoxifiere naturală după excesele din perioada Sărbătorilor.

Eliminați din dietă:

  • Cofeina
  • Zahărul
  • Alcoolul
  • Carbohidrații rafinați
  • Tutunul
  • Uleiurile saturate
  • Coloranții și îndulcitorii artificiali
  • Conservanții
  • Mâncarea procesată și junk food
  • Carnea cu cantități mai mari de grăsime, cum ar fi vita și porcul
  • Orice alimente la care știți că sunteți alergic sau sensibil”, este recomandarea nutriționistului Gianluca Mech.

Ce trebuie să consumăm? 

„Apă – hidratarea este extrem de importantă. Beți cel puțin 2 litri de apă pe zi pentru a ajuta rinchii să elimine toxinele și pentru a susține sănătatea tractului intestinal.

Fibre, magneziu și probiotice pentru o mai bună digestie.

Antioxidanți – Vitaminele A, C E plus zinc pentru a proteja țesuturile de deteriorare.

Fructe și legume organice.

Carnea albă, cum ar fi puiul sau peștele alb.

Fasole și leguminoase”, adaugă nutriționistul.

CITESTE SI: