Un renumit manager de spital din Turcia vorbește despre un sistem medical ca la carte

Meri-Istiroti-e1606463075500

 

Un renumit manager de spital din Turcia vorbește despre un sistem medical ca la carte

Sistemul medical din România funcționează după tot felul de principii mai mult sau mai puțin orientate către pacient. Avem în continuare în spitalele noastre manageri care nu știu să conducă o instituție de acest gen, dar sunt medici excepționali. Pentru că vrem să înțelegem cum ar trebui să gândească și să acționeze cel care conduce o unitate medicală, am contactat unul dintre cei mai apreciați manageri medicali din Turcia – țara care a reușit să creeze o întreagă industrie în jurul sistemului medical, iar anual, sute de mii de oameni de pe toată planeta ajung la Istanbul ca să-și rezolve problemele de sănătate.

Great.Doc: Care sunt valorile și principiile după care ar trebui să se ghideze un manager?

Meri Istiroti: A fi manager în domeniul sănătății înseamnă să accepți să fii în contact cu o structură vie 24 de ore pe zi. Dacă manageriezi, în special, deschiderea unui nou centru medical, trebuie să-i dedici mult efort și timp, asemenea unui nou-născut de care te preocupi în permanență, cu enormă dăruire. De asemenea, dacă te adaptezi la situații noi și înveți zilnic ceva nou, vei fi scutit de munca de rutină.

Great.Doc: Aveți pacienți din toată lumea și presupun că aveți o idee generală asupra tipului de boli pentru care vin. Exceptând Covid-19, care sunt cele mai dese probleme medicale întâlnite?

Meri Istiroti: Majoritatea procedurilor sunt efecuate cu tehnologie de ultimă oră, de către profesioniști cu o largă experiență. Pentru prima oară în cadrul unui spital turcesc a fost creat un ”Centru de medicină regenerativă  pentru crearea și aplicarea celulelor stem”, conform standardelor GMP (bunei practici de fabricație), în care se fac tratamente în estetică/dermatologie cosmetică, ortopedie, de la răni nevindecate până la arsuri. Cu ajutorul aparaturii robotice pentru chirurgie, în sălile operatorii se efectuează operații complexe pentru cancer și obezitate avansată. Centrul nostru de chirugie robotică ortopedică Makoplasty este unicul din țară. Dermatologia cosmetică și estetică utilizează tehnologie de ultimă oră. În chirurgia tumorilor cerebrale se folosește cea mai modernă tehnologie. În plus, având o echipă de profesioniști și tehnologie de ultimă oră în tratarea cancerului, investițiile noastre în această direcție se dezvoltă vertiginos. Cu radioterapia în timp real în 4D și MR Linac vom lansa o tehnologie deschizătoare de drumuri în terapia cancerului.

Meri Istiroti despre organizarea spitalului în pandemie: A fost separat totul, de la zonele de așteptare a pacienților suspecți până la toaletele folosite de aceștia. Pentru copii au fost create două secții: “copii cu febră” și “copii sănătoși”!

Great.Doc: Covid19 este un virus cu care omenirea încă se confruntă. Cum a efectat acest lucru spitalul pe care il manageriați? – care sunt soluțiile și măsurile adoptate pentru prevenirea transmiterii acestui virus?

Meri Istiroti: Spitalele au adoptat cele mai mari măsuri pentru a-și îndeplini responsabilitățile la cel mai înalt nivel. În acest sens, Liv Hospital Ulus a luat măsuri esențiale. În timpul pandemiei au fost puse la dispoziția pacienților bonavi de cancer lifturi speciale. În secția Urgențe și la intrarea principală în spital o asistentă și un consultant de specialitate au efectuat primul triaj. În zona de diagnostic și tratament au fost separate urgențele de pacienții suspectați de coronavirus. În vederea triajului pacienților suspecți s-au amenajat două spații speciale în grădina spitalului. Au fost stabilite zone în afara spitalului pentru efectuarea testului Covid19 și tratarea pacienților infectați. A fost separat totul, de la zonele de așteptare a pacienților suspecți până la toaletele folosite de aceștia. Pentru copii au fost create două secții: “copii cu febră” și “copii sănătoși”.

Citeste INTERVIUL integral aici!