Elena Visan – talent wizard-ul de la Tempo Creative Group

nr442

Cu aproape 20 de ani de experienta in industria de publicitate din Romania, Elena Visan, Talent Manager Tempo Creative Group, este unul dintre putinii specialisti care au o intuitie nativa foarte bine dezvoltata si pe care a stiut sa o antreneze si cultive. Mereu cu zambetul pe buze, Elena repereaza cu usurinta talentul. Este convingatoare, decisa si un om cheie al agentiei, fiind in acelasi timp si un exemplu rar de statornicie in companie, mai ales pe o piata atat de schimbatoare precum cea de publicitate locala.

 

Cine este Elena Visan – directorul de HR al Tempo? (cum te-ai caracteriza in cateva cuvinte)

Sunt un problem solver, conservatoare dar curioasa, echilibrata dar si vulcanica. Sunt optimista, iar asta m-a ajutat sa ma reinventez de fiecare data si sa-mi gasesc energia de a construi mereu. Imi place sinceritatea in orice tip de relatie, iar daca aceasta este conditie este indeplinitia, pot sa “mut muntii”.

 

Cum ai ajuns in publicitate? Ce te-a determinat sa faci acest pas?

Am intrat in publicitate in anul1997 si pot spune ca a fost o conjuctura fericita sau, poate, destinul.  Nu stiam nimic despre acesta industrie, ca mai toti la vremea aceea, insa m-a cucerit dupa ce am intrat in agentie. Cred ca a contat enorm factorul uman si faptul ca am avut libertatea de a face mult mai multe lucruri decat strict job-ul meu.

 

Ce te-a determinat sa ramai?

Industria asta a fost extrem de efervescenta mereu, iar eu am intrat intr-un moment de start in Romania. Acest proces permanent de invatare, evolutia adaptarea permanenta mi-au oferit multe satisfactii. Esti prins tot timpul in proiecte noi, crize noi, pasiuni si orgolii, knowledge… Asta mi-a placut enorm, asta m-a motivat si de-asta nu am schimbat niciodata domeniul. Cine stie, poate o sa fiu prima pensionara din publicitate, ca tot circula replica: ‘dar ce, ai vazut tu om sa iasa la pensie din meseria asta?’

 

Cat de diferiti sunt oamenii de publicitate fata de cei din alte industrii?

As face o paralela intre  oamenii din business-uri exacte care stiu cand sa spuna DA si NU cu precizie,  ma refer la oamenii din corporatii, si oamenii din  publicitate pentru care un raspuns radical nu este dat cu usurinta, se gandesc cum sa spuna, isi implica sentimentele si orgoliile, totul este o tesatura condimentata cu multa emotie.

După cum spunea si psihologul Mihaly Csikszentmihalyi, după mai mult de 30 de ani de observarea a persoanelor creative: “Dacă ar trebui să exprim într-un singur cuvânt ceea ce face ca personalitatea lor sa fie diferita de ceilalți, este complexitate. în loc de a fi un “individ”, fiecare dintre ei este o “mulțime”.

 

Care sunt principalele calitati pe care le cauti de la un tanar interesat sa lucreze la Tempo Advertising?

Pasiunea pentru industrie,  lucrurile pe care le face in mod autodidact ca sa poata deveni un profesionst, curiozitatea si bucuria cu care vede intotdeauna partea pozitiva a oricaror situatii.

 

Dar in ceea ce priveste un senior?

Dreamers and doers.

 

Cu ce se diferentiaza Tempo de alte agentii din piata?

E o intrebarea la care as putea sa raspund cu positioning statement-ul brandului nostru, insa as atinge o latura figurativa si as spune ca Tempo este cameleonic, se incadreaza in categoria celor care se definesc printr-un set de valori care le permit sa se schimbe rapid si sa ramana imprevizibili in ceea ce vor face in continuare.

 

Agentia este o pepiniera de talente, multi din creativii de succes ai pietei locale facandu-si cel putin debutul carierei in Tempo. Cum ati reusit aceasta performanta?

In anul in care am intrat in agentie, practic la 2 ani de la infiintarea ei, era anul cand Tempo a devenit recunoscuta in toata piata ca fiind cea mai creativa agentie.

Devenise deja agentia cu cea mai rapida dezvoltare de pe piata romåneasca, ravnita de toti cei care isi doreau sa acceseze aceasta industrie, oameni destepti si  pasionati care ulterior au devenit nume de referinta si actuali owneri de agentii.

Performanta in sine, in orice domeniu, este un rezultat si implica multa munca, ambitie, disciplina, sacrificii si curaj pe care fiecare dintre acesti oameni le-au aratat “vaslind” alaturi de “carmaciul” agentiei.