Beneficiile cireșelor. De ce e bine să consumăm cireșe, ne explică nutriționistul

pexels-photo-768009

Beneficiile cireșelor. De ce e bine să consumăm cireșe, ne explică nutriționistul

 

 Cireșele sunt bogate în vitamine, minerale și compuși naturali cu efecte benefice asupra sănătății. Nutriționistul Gianluca Mech (www.gianlucamech.ro) dezvăluie câteva dintre beneficiile pe care consumul de cireșe le aduce pentru sănătatea noastră. Iată de ce este bine să le consumăm!

Cireșele sunt bogate în antioxidanți

Indiferent de culoare ori soi, cireșele conțin antioxidanți. Din această cauză, previn apariția unor boli cronice, reduc inflamațiile și îmbătrânirea prematură.

Cireșele au un conținut mare de polifenoli, un grup de substanțe vegetale care ajută la combaterea daunelor celulare, la reducerea inflamației și la promovarea sănătății generale. De fapt, dieta bogată în polifenoli protejează împotriva multor afecțiuni cronice, inclusiv boli de inimă, diabet și anumite tipuri de cancer.

Aceste fructe conțin, de asemenea, pigmenți carotenoizi precum beta-carotenul și vitamina C, ambele având proprietăți antiinflamatorii și antioxidante.

Sunt bogate în nutrienți

Cireșele sunt fructe mici, rotunde, ale căror culori variază de la galben până la vișiniu. Indiferent de culoare, cireșele sunt bogate în fibre, vitamine și minerale.

O cană (154 de grame) de cireșe conțin: Calorii: 97, Proteine: 2 grame, Carbohidrați: 25 grame, Fibre: 3 grame, Vitamina C: 18% din valoarea zilnică recomandată, Potasiu: 10% din valoarea zilnică recomandată, Magneziu: 5% din valoarea zilnică recomandată. Toți acești nutrienți, în special vitamina C, potasiul și fibrele aduc nenumărate beneficii sănătății.

Vitamina C este esențială pentru un bun sistem imunitar și pentru o piele sănătoasă. Potasiul reglează tensiunea arterială. Iar fibrele ajută la o bună funcționare a sistemului digestiv.

Cireșele îmbunătățesc sănătatea inimii

Creșterea aportului de fructe bogate în nutrienți, precum cireșele, este o modalitate perfectă de a vă proteja inima. Numeroase studii arată că dietele bogate în fructe sunt asociate cu un risc redus de boli de inimă.

Cireșele sunt sunt bogate în nutrienți și compuși despre care se știe că promovează sănătatea inimii, inclusiv antioxidanții de potasiu și polifenol.

Doar 1 cană (154 grame) de cireșe dulci asigură 10% din necesarul de potasiu, un mineral esențial pentru menținerea inimii sănătoase.

Ba mai mult, cireșele sunt bogate în antioxidanți polifenoli puternici, incluzând antocianine, flavonoli și catechine, care vă pot ajuta să vă mențineți inima sănătoasă.

Îmbunătățesc calitatea somnului

Consumul de cireșe sau suc de cireșe ajută la îmbunătățirea calității somnului. Aceste beneficii pot fi atribuite concentrației mari de compuși vegetali din fructe. În plus, cireșele conțin melatonină, o substanță care ajută la reglarea ciclului de veghe-somn”, explică nutriționistul Gianluca Mech (www.gianlucamech.ro).

Ajută la diminuarea simptomelor de gută și artrită

Datorită efectelor antiinflamatorii puternice, cireșele pot reduce simptomele artritei și gutei. Multe studii arată că cireșele ajută la inhibarea stresului oxidativ și la reducerea inflamației prin suprimarea proteinelor inflamatorii.

În plus, acestea pot scădea nivelul de acid uric din corpul tău, făcându-le deosebit de benefice pentru cei cu gută.

Gianluca Mech este unul dintre cei mai apreciati nutritionisti, la nivel international, sfaturile sale fiind urmate inclusiv de staruri precum Anastasia Soare, Sarah Ferguson- Ducesa de York, Ornela Mutti sau Silvio Berlusconi.

Citește și: